Hola2..
Assalamualaikum semua. salam sejahtera dan salam keamanan..
diam x diam, bulan 7 (JULY or JULAI) kini dah sampai hari yang ke-10.
before that, aku nak wish EPY BDAY kat My Mom pd (6 JULY) lepas..
"Semoga Pnjang Umur & Murah Rezeki" Aminnnn!!!!!

Ok, aku nk story pasal kaitan bulan 7 ngan idup aku..

-Bulan 7 amat bermakna sebab aku lahir pada bulan ni.. (yippy yippy)

-10 Julai plak adalah hari yg pling brmkna bg aku. sebab apa?? biarkan rahsia. haha

-Aku bersunat pada 15.7.1999. (hahaha)

-No giliran aku sunat pon no 7.

-Aku couple ngan insan bernama Anis pon start pada 18.7. 2007 (ceh wah.. Anniversary tu)

-No 7 merupakan no yg sesuai dgn diri aku. n warna biru adalah warna jiwa aku. wallawehh!!



Adakah korang tahu. bnyk bnd kat dunia ni yang berkait rapat dgn No 7?
klu korang x tau, meh aku kasi tau..

-Syurga ada 7 jenis.
-Neraka pon ada 7 jenis.
-Ada 7 keajaiban di dunia ni.
-kat dunia ni ada 7 benua
-ada 7 lautan kat plenet ni
-langit ada 7 lapis
-ada 7 hari dlm seminggu
-pelangi ada 7 warna
-Atmosfera ada 7 lapisan
-ada 7 senarai keajaiban semulajadi

Gua nk cakap sama lu, bnyk seh keistimewaan no 7 dr nombor2 laen, klik sini klu nak tau.
eksponen perdana Mersenne keempaah perdana Newman-Shalah perdana Woodall pertama.

Kardinal7
tujuh
Ordinal7
ketujuh
Sistem angkaseptenary
Pemfaktorannombor perdana
Pembahagi1, 7
Angka RomanVII
Angka Roman (Unikod)Ⅶ, ⅶ
Angka China
Imbuhan awalhepta-/hept-
Perduaan111
Perlapanan7
Perduabelasan7
Perenambelasan7
Bahasa ArabV (سبعة)
Bahasa Hebrewז (Zayin)
Dalam quaternary, 7 ialah nombor perdana terkecil dengan jumlah komposit digit.





Tahukah anda?
senarai terbaru 7 bnd ajaib dunia diperbaharui pada 7/7/2007.

dalam bahasa inggeris, 7 disebut seven
dalam bahasa jawa, 7 disebut pitu
dalam bahasa arab, 7 disebut sab'a
dalam bahasa melayu 7 disebut tujuh. haha..


Nota Kaki : banyak sebenarnya kejaiban yg Allah kurniakan. cuma tinggal kita nk kaji ke x..
walau pape pon, aku memang berbangga dgn no.7.. anda cam ne plak? apa no kegemaran anda?
jom kira sama2.
satu..dua..tiga..empat..lima..enam..tujuh......
Horayyyyy!!


2 Si Pembebel to "Ada apa dengan digit 7?"

Social Share!

Get Social Share 2.0!