apa yg perlu dilakukan?? ceritakan apa yg ada dalam begpack aku. hehe~
nak tau ape yg ada? jom servey2 ape yg aku slalu usung kesana kemari..

slpas aku tuang atas meja, perh! giler berlambak barang..
ni sume barang2 yg ade dalam beg aku utk ke kelas.

1. Wallet tu memang kene bawak ar.. wajib. (no reason)
2. Kad Metrik. ni pon wajib bawak klu g kelas or keluar dr kawasan Kolej. klu x kene saman. sebab laen, boleh minx diskaun bila maen bowling n tengok wayang. hehe
3. balm. ni amat diperlukan sekarang sebab aku sedang selesema..
4. perfume. x tau jenama apa. tapi memang wangi. tujuan? korang pon tau apa guna perfume..
5. bnd2 elektronik. kad reader & pen drive. diperlukan bila urgent nak ambik pape data masa x bawak laptop.
6. kunci motor n kunci rumah n kunci bilik n kunci mangga.
7. handset. wajib bawak kemana sahaja.
8. spek mata dan cntx lens. tu wajib gak untuk aku yg rabun nih
9. glasses spray, pen n cutter.. tu peralatan tambahan.
10. eksesori. ni aku x pakai la klu g kelas. haha.. mau kene tarbiyah sebulan. hehe~
11. kiub dan tiket wayang tu secara kebetulan plak ade. hahaha..
12. bnd laen yg x de.. stokin. hehehe~ diperlukan bila korang nk tukar stokin kat tandas. 

Notakaki : ok tu jer.. sekian yer amal!!


kita selalu tengok akan filem2 yg kononnya nk berdakwah memaparkan elemen2 seksaan yg berat sebagai hukuman kpd mereka yg berdosa.
(padahal pelakon2 dia bukan nya baik sgt pon)
ok, abaikan perihal pelakon tuh. kita sering dipaparkan dengan penderitaan seseorang ketika sakaratulmaut. pastu ada yg cuba mendalami lagi kisah penderitaan tu dgn mencipta satu elemen yg dianggap sebagai neraka.
dengan sentuhan yg cantik dan hebat, maka visual neraka akan tampak hebat dan "real". sampaikan boleh menakutkan sesetengah pihak yg menonton.
pelbagai benda diwujudkan bagi memperlihatkan ke"real"an neraka tu. makna neraka tu ditafsir sebagai tafsiran literal. ada ULAR BESAR.. API.. LAHAR.. KALA JENGKING BESAR.. ORANG MENJERIT2.. SYAITAN.. IBLIS.. ape lagi ea?? NANAH..KUDIS BUTA em..mcm 2 lagila bnd yg menakutkan diletak sebagai bahan yg telah ditafsirkan sebgai literal tuh..
ok, korang tengok pic yg aku search kat google tadi..



Melalui pic kat atas tu.. manusia digambarkan tentang neraka sebegitu rupa. warna merah + oren + hitam. ade syaitan bogel.. dan macam-macam lagi lah.. memang ada Nas Quran dan hadis menceritakan pasal meraka nih.. namun ia tetap menjadi 1 perkara ghaib yg wajib dipercayai oleh mereka yg beriman.

Dalam satu sudut yang lain plak, aku tertanya2. kenapa x de pengarah yang sanggup membuat 1 keadaan yg menggambar syurga? kalau di fahamkan, dalam syurga tu penuh nikmat yg x de tolok bandingnya. berlawanan dgn neraka yg penuh seksa x de tolok bandingnya.
Dikhabarkan dalam beberapa nas, syurga itu indah.. ada sungai yg Maha Cantik ciptaan Yang Maha Agung Tuhanku. dengan limpahan madu, susu, dan x kurang juga diberi nikmat buat sang abid dengan arak. arak macam mana? wallahua'lam..

korang teringin x jika ada pengarah cerita cuba mewujudkan 1 slot seperti dalam syurga. ditafsir syurga tersebut secara literal sepertimana mereka mentafsir neraka. penuh kepedihan. seksa. panas dan lain-lain. cuba bayangkan benda2 yg ada di syurga.. Bidadari cantik yg akan melayan anda x kira masa.. dan meraka akan kekal dara sepanjang masa.. cis!!! jahat otak ku melayang~
korang tengok plak pic kat google nih :


cantik kan gambaran si pencipta gambar ni tentang syurga. dan aku yakin serta percaya syurga sebenar ciptaan Illahi Lebih hebat berkali2 ganda dr apa yg mampu kita tengok..

so, kembali kepada persoalan kita td, ia mungkin nmpak tidak adil kan.. NERAKA ditayang utk menginsafkan manusia. sedangkan SYURGA x ditayangkan. mungkin x de yg berani kan. takut di"cop" cerita lucah. x pon akan disaring berpuluh2 kali sebelum ditayangkan. em.. lagi teruk akan di"cop" sesat. haha x pasal2 plak dituduh mmbawa ajaran sesat memesongkan org. Muahahah!!

Namun kewujudan neraka umum tahu ia satu tempat yg amat ditakuti dan kewujudan syurga pula, umum tahu ia 1 tempat yg amat diingini. so, beramal lah sebagaimana orang nk masuk syurga jika anda nk masuk kesana. klu x, beramal lah mcm org nk masuk neraka. tu pon klu korang bercita2 nk bersantai kat neraka. =)

Notakaki : syurga dunia pon dah cukup dahsyat.. hahaha!!! Faktapp~


Social Share!

Get Social Share 2.0!